Montáž bočního stojánku

05.08.2009 07:26

Při zakoupení bočního stojánku (není součástí dodávky) zjistíte, že ke stojánku jsou dodávány 2 imbus šrouby velikosti M8 každý s matkou a dvěma vějířovými podložkami. Paráda řeknete si... Navíc podpořeni informací od prodavače, že montáž je velmi jednoduchá vyrazíte z prodejny nadšeni. Ovšem kdyby to bylo tak jednoduché, tak by zde nebyl ani tento článek...

Takže jak to dopadlo? Aby bylo vůbec možné montáž stojánku provést, bylo nutné odstranit levou stupačku (plastový díl, který je připevněn třemi vruty), tím se vám uvolní boční díl (pod stupačkou) který zasahuje až dopředu. Přímo pod stupačkou jsou výztuhy svařené z profilů, přes tyto výztuhy je připevněna jedním vrutem plastová trubka (směrem k variátoru přechází ve vlnovcovou hadici), která je určena k náporovému chlazení variátoru. Je nutné tuto trubku "vytáhnout" ven směrem dolů. Demontáž ještě nekončí, zbývá ještě držák hydraulické hadičky, která přivádí brzdovou kapalinu k zadní brzdě.

Tak a teď máte "operační pole" připravené k samotné montáži stojánku. Je pravda, že to chce útlé prsty (může vám pomoct vaše drahá polovička - pokud je má útlé), ale bez popsané demontáže byste stojánek zaručeně nenainstalovali. Po instalaci uvedete vše do původního stavu. Jen snad pozor na jednu drobnost, plastové díly drží mezi sebou pomocí vrutu a speciální karosářské matice, která je nasunuta na plastovém protikusu. Může se stát, že vám během demontáže či montáže matice vypadne. V tom případě ji vrátíte do původní pozice.

Krom uvedených "problémů" není montáž opravdu složitá a není nutná žádná úprava. Pro potěšení budoucích majitelů Runneru: například na stroji Aprilia SR 50 je nutné upravovat spodní plastový díl - výrobce jaksi nepředpokládal, že by si někdo na skútr do 100 kg pořídil boční stojánek (trochu konstruktérova ostuda - nebo musel podlehnout designu?).

Mnoho zdaru!

—————

Zpět