
Údržba
Motor - dvoutakt
Dvoutaktní motory nepotřebují zvláštní údržbu. Nutné je pouze udržovat v čistotě vzduchový filtr (interval 3-5 000 km) a používat kvalitní olej - viz doporučení, tím se vyvarujete ucpání výfuku a snížení výkonu. Životnost dvoutaktního válce se podle zacházení pohybuje kolem 20-40 000 km, poté stačí udělat výbrus.
Variátor
Variátor vyžaduje pravidelnou údržbu. Pokud dodržíte servisní intervaly, můžete se těšit z bezproblémového provozu. Interval výměny válečků je kolem 5 000 km a řemen vyměňujte maximálně po 10 000 ujetých kilometrů.
Olej v převodech
Není nutné měnit olej v primárním převodu před každou sezonou. V převodové skříni jsou 3 ozubená kola a ložiska, která nevyžadují zvláštní údržbu. Výměnou tohoto oleje se nemusíte zvlášť zabývat, interval můžete natáhnout na 2 roky.
Brzdy
Brzdové destičky stačí pravidelně vizuálně kontrolovat, průměrná životnost je dle stylu jízdy 5-10 000 kilometrů. U kotoučů bude interval výměny cca po 30 000 km. Doporučujeme 1x ročně, nebo minimálně 1x za dva roky vyměnit brzdovou kapalinu.
Baterie
Obvyklá životnost akumulátoru je zhruba 2-3 roky, abyste ji ale dosáhli, musíte se o baterii postarat. U nalévacích baterií je třeba dolévat destilovanou vodu po horní rysku a to zhruba 2x za sezonu, bezúdržbové akumulátory se dolévat nemusí. V žádném případě nenechávejte baterii přes zimu ve skútru, vymontujte ji a alespoň 2-4x za zimu dobijte do plné kapacity.
Lanka
Na starších motocyklech bylo třeba pravidelně mazat lanka. U nových skútrů tato povinnost odpadá.
Vidlice
Pokud nefunguje dobře přední vidlice, bude třeba ji přetěsnit a u některých modelů dolít nový olej a vyměnit gufera.
Zazimování
Žádné vypouštění benzínu ani konzervování válce není třeba. Pokud zůstává skútr v chladné garáži, je jedinou nutností vyjmout baterii a nezapomenout ji dobíjet. Skútr by měl stát na hlavním stojanu. Na jaře pak nezapomeňte před první jízdou prošlápnout startovací páku bez klíčku (cca 10-20x), aby se do karburátoru dostal benzín.