Diskuzní fórum

Datum: 20.08.2009

Vložil: Martin

Titulek: Re: dotaz

Ještě pro doplnění... Byl jsem ve stejné situaci jako ty. Vybral jsem si Aprilii SR 50 Factory (el. vstřikování). Líbila se mi hlavně spotřeba (cca 2,5l/100). Říká se o ní že je taky rychlá i bez restrikce, což pro mě nebylo tak důležité. Jenže jsem zjistil, že se přestala vyrábět. A když jsem potom porovnával Aprilii SR 50 Carb. a Gileru Runner SP 50, padla volba na Gileru. Motory jsou na vlas stejné - piaggio, takže u mě rozhodlo: velikost stroje, rozmístění nádobek provozních kapalin a jejich snadná dostupnost a další... Jo a jinak spotřebu mám po ujetí cca 300km 3,3l/100 (se spolujezdcem)...

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Re: dotaz

OK dík, ještě by mě zajímalo olik ti to jede bez restrikce? Asi nakonec zvolím Gileru, myslím že vodní chlazení je lepší pro budoucí předělání na 70 kit... ne?

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Martin

Titulek: Re: Re: Re: dotaz

Asi myslíš s restrikcí, ne? Víc jak 55km/hod se jet nedá...

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Re: Re: Re: dotaz

jj myslel jem s restrikcí... psal jsem rychleji než myslel :)
Tak to je dost málo, to nevím jestli bych s odstraněním restrikce čekal až do konce záruky... asi bych to nechal odělat po zajetí, po takových pětistech Km...

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Laďa

Titulek: Re: dotaz

Dělám Runnery už skoro dva roky a to kompletně včetně tuningu motoru, takže věc se má takto. Při odblokaci se odstraní slepá kolena z výfuku, kroužek z variátoru a ten motor netočí přes 9000ot protože je zablokované CDI, to je nesmysl, seriové CDI dovede hravě točit 13000ot. Motor netočí hlavně kvůli těm slepým kolenům na výfuku. Abych nezapoměl tak poslední restrikce je v karburátoru ve formě plíšku, který zmenšuje velikost difusoru na cca 12mm. Po odstranění těhle omezení je možno počítat s tachometrovou rychlostí kolem 90Km/h což je ale reálná rychlost cca 82Km/h. Všichni ale po mě chtějí montáž 70ccm válce, protože to už je o něčem jiném. Já sám mám na svém Runneru samozřejmě taky 70ccm a už bych neměnil, když se stroj dobře naladí, tak dovede jezdit za stejnou spotřebu a s vyšší rychlostí. Jinak jezdit při zajíždění se spolujezdcem je maximální zhovadilost a velice negativně se to podepisuje na kvalitu záběhu válce, ono mu totiž ani tak nevadí vyšší otáčky, ale to zatížení.

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Re: dotaz

Láďo dík za super info... můžu se zeptat odkud jseš? Jsem z Ostravy a v případě, že bych nakonec Runnera koupil, bych 70ccm válec určitě plánoval. A zdá se že jestli jseš někde z okolí tak jsi ten pravý. Zatím jsem nikde nenarazil na žádný kontakt, kdo by to v Ostravě dělal.

—————

Datum: 20.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Re: dotaz

btw: sháním se po nějaké dobře zajeté Gilerce, na novou nemám. Ale bohužel, všechny izeráty na které narážím, jsou starších dat, čili už neplatné :( Kdyby jsi o něčem věděl, tak dej vědět... dík...

—————

Datum: 21.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Re: dotaz

2/btw: Po Gilera Runner 50, jinou nechci...

—————

Datum: 21.08.2009

Vložil: Martin

Titulek: Re: Re: dotaz

A jaká by na té motorce měla jezdit zátěž při zajíždění? Součet dvou může dát i hmotnost jednoho :)... Případně do kolika kilometrů se má zajíždět?

—————

Datum: 21.08.2009

Vložil: Martin

Titulek: Re: Re: dotaz

Jestli by si byl Laďo tak hodný a mohl uvést na kolik u tebe (nebo ve vaší firmě) vyjde odsranění restrikce a zvlášť cenu za úpravu na 70ccm...

—————

Datum: 23.08.2009

Vložil: Laďa

Titulek: Runner

Zdravím všechny, abych to objasnil, bydlím v Prostějově, ale když dělám nějakého skůtřika tak v místě mého trvalého bydliště což je cca 10Km daleko od Prostějova v malé dědince. V případě Gilery Runner 50SP RST, což je nový model je důležité se při koupy ojetého kusu zaměřit na přední vidlice, které tvoří veluice slabý článek tohoto stroje, který je jinak na špičkové úrovni. Ono záleží jak s tím dotyčný jezdil, viděl jsem kusy, které měli vidlice vymlácené po 2000Km a naopak jsem minulý týden dával 70ccm válec do Gilerky, která měla 16500Km a vidlice naprosto v pořádku, takže tohle si hlídat. Zbytek věcí jako nepoškrabané plasty, nebo klidně si přeměřit tloušťku brzdových kotoučů, což taky vypovídá o stylu jízdy, dalo by se o tom dlouho sáhle hovořit. Co se týče odblokování nového stroje a nastavení na "odblokovaný stav" tak to já jsem dělal za 500Kč, samozřejmě pokud si dotyčný sehnal sám mnou určenou trysku, pokud ne tak tryska +80Kč. Ale můžu vám říct že nejčastěji předělávám už při odblokaci new Runnery na 70ccm litinové válce, které mají spoustu výhod. Abych to zesumarizoval, tak nejvhodnější kombinace je válec DRevolution 70ccm, litina za 3800Kč, výfuk S6 street (3200Kč), karburátor zůstane původní DellOrto 17,5mm, pouze se natryskuje, takže cena za trysku (cca 80Kč), průchozejší vložka filtru Malossi, nebo S6 Double Layer(cca 300Kč) no a potom taková volitelnější komponenta, kterou ale já vřele doporučuji a to je variátor Malossi Multivar(cca 2000Kč), když to sečteme tak jsme na ceně 9400Kč za všechny komponenty. Za tuto úpravu i s naladěním samozřejmě si beru cca 1000Kč. Komponenty které jsem zde uvedl jsou přesně stejné jako mám já ve svém new Runneru a mám na nich už 5000Km bez jakékoliv únavy a výsledky jsou asi takové že jezdím za stejnou spotřebu a místo cca 4,5 seriových koní mám 9,5koní.

—————

Datum: 23.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Runner

Nezbývá než opět poděkovat za rady, jde vidět, že do toho fakt vidíš. Snad seženu někoho podobného v okolí, kdo se na Runnery soustředí. Zatím pořád neuspěšně deně lítám snad po všech moto bazarech. Zdá se že lidí co si pořídí Gilleru Runner a pak se jí chce zbavit moc není...

—————

Datum: 23.08.2009

Vložil: Laďa

Titulek: Re: Re: Runner

No procházej si i inzertní servery tipmoto, motoinzerce a podobné, tam se Runnery objevují často a to i za solidní peníz

—————

Datum: 23.08.2009

Vložil: Gaspy

Titulek: Re: Runner

Ještě by mě dost zajímalo jaký je rozdíl mezi Runnerem 50SP RST a Runnerem 50SP FL? Jo a kolik ti to po těch úpravách jezdí na max?

—————

Datum: 24.08.2009

Vložil: Martin

Titulek: Re: Runner

Jestli máš zájem, můžu tvůj kontakt uvést na těchto stránkách... A pokud by si měl nějaké zajímavé fotky z montáže Gilery, budeme určitě rádi když je tu zveřejníš - pokud to není tajné :)...

—————