FAQ

Co se musí udělat pro odblokování restrikce?

1) Odstranění slepých kolen na výfuku, které omezují výplach motoru (omezení otáček)
2) Odstranění plíšku v difuzoru, který zužuje vstup vzduchového fitru a výměna trysky
3) Odstranění kroužku mezi polořemenicemi variátoru

Upozornění:
Jestliže k odstranění restrikce přistoupíte v záruční době, hrozí její vypovězení!

<holmer> 

—————

Je potřeba mít ve výbavě náhradní žárovky?

Od září 2009 není nutné mít v povinné výbavě náhradní žárovky.

—————

Jde nastavit palubní hodiny na 24h zobrazování?

Nelze, jde pouze 12h zobrazení času. Při nastavování se hodiny cyklicky mění z 12h na 0h, tím se určuje rozdíl mezi AM a PM.

—————

Jaká je spotřeba benzínu?

To je těžká otázka :). Pouze na francouzské verzi webových stránek Gilery je uvedeno v technických parametrech: při rychlosti 30km/h se dá ujet na 1l benzínu 46km. Tzn. spotřebu 2,17 l/100 km. Ovšem kdo jezdí rychlostí 30km/hod? Reálně by se měla spotřeba pohybovat mezi 3-3,5l/100 km (při neodstraněné restrikci).

Navíc je tam uvedena ještě jedna zajímavost. Skútr akceleruje na 30m za 6,2s.

—————

V čem má Gilera navrch oproti konkurenci?

V prvé řadě je potřeba se zmínit o rámu stroje. Středový tunel mezi nohama v němž je i umístěna uzamykatelná nádž na benzín zajišťuje vyšší torzní tuhost skútru. A jak to posoudit? Poznáte to při projíždění zatáček se zátěží - spolujezdcem. U "klasické" konstrukce rámu je znatelná torze v podélném směru. Dále pak dostupné umístění expanzní nádobky na chladící kapalinu, která se nachází na levé straně pod řídítky a v neposlední řadě šikovně umístěná nádobka na oddělené mazání pod sedlem. Skútr je svojí velikostí vhodný pro jízdu ve dvou.
Ještě zpět k nádrži na benzín. Kdo již někdy doplňoval benzín u skútru kde je nádrž pod sedlem a v prostoru pro helmu převážel "něco", co nechtěl potřísnit benzínem poznal, že je třeba si dávat velký pozor a i přesto se to někdy nezadaří...
Popis stroje naleznete zde.

—————

Nižší intenzita předních světel při volnoběhu...

Nejedná se o závadu nebo nedokonalost! Při volnoběžných otáčkách se výkon halogenových žárovek automaticky snižuje tak, aby nebylo čerpáno nadměrné množství energie, které není schopen alternátor zpět dodat do akumulátoru. Jakmile se otáčky zvýší, okamžitě se intenzita osvětlení dostane na podobnou úroveň jakou mají světla moderních automobilů.

—————

Je možné doplnit skútr o boční stojánek?

Boční stojánek není sice součástí základního vybavení skútru, ale je možné ho dokoupit. Cena je cca 900,- Kč. Popis montáže stojánku najdete zde.

—————

Vazelina na předních tlumičích...

Při zajíždění nového stroje se objevuje vazelina na předních tlumičích... Je vhodné ji pravidelně odstraňovat, aby se do ní nedostal prach z cest a nestala se z ní brusná pasta! Narůstajícím počtem ujetých kilometrů se množství vytlačené vazeliny, která pochází z montáže postupně snižuje na minimum.

—————

Je možné nabíjet akumulátor bez vyjmutí ze skútru?

Ano je to možné, při nabíjení není třeba ani otevírat zátky k jednotlivým článkům. Vznikající plyn při nabíjení odchází odvzdušňovacím ventilem, který je napojen na hadičku vyúsťující v podvozku. Ovšem pozor! Rozhodně je nutné čas od času zkontrolovat množství elektrolytu a případně ho doplnit destilovanou vodou. Postup doplnění naleznete v návodu ke stroji.

—————

Co je to sulfatace?

Během vybíjení akumulátoru se usazuje na deskách akumulátorové baterie síran olovnatý. Aby nedošlo k sulfataci je nutné včasné nabíjení pro uvolnění síranu olovnatého zpět do elektrolytu. Sulfatace - povrch olověných desek se mění na olověný sulfát, který je v krystalické podobě. Jestliže vybíjení nepřetržitě pokračuje, tyto krystaly sulfátu rostou a zabraňují opětovnému nabití akumulátoru. To stejné nastává, když je hladina elektrolytu příliš nízká.

—————