Popis detailů

Gilera Runner byl revolučním krokem, při kterém byl stvořen nejsportovnější skútr kdy předtím vyráběný.Charakteristickým rysem skútrů Gilera je kombinace praktičnosti skútru s až motocyklovým způsobem jízdy, jenž posouvá skútry Gilera před své konkurenty.

Od počátku zrození modelu Runner v roce 1997 byl v řadě modelů o obsahu 50, 125, 180 a 200 ccm vybavovaných řadou jak dvou tak i čtyřdobých motorů vyrobeno a prodáno až dosud více než 330 000 kusů, což činí z této modelové řady jeden z nejúspěšnějších technicky vyspělých skútrů. Nejčerstvějším přírůstkem úspěšné modelové řady Runnerů jsou nové model vybavené řadou motorů o obsahu dvoudobé 50 ccm vybavené jak karburátorem tak i elektronickým vstřikováním (ta se do ČR nedováží), tak i čtyřdobými čtyřventilovými motory o obsahu 125 a 200 ccm. Stejně jako jeho předchůdci se tyto modely vyznačují velmi sportovním duchem, výkonnými motory a vynikajícími jízdními vlastnostmi. Všechny tyto nové modely Runnerů jsou postaveny na základě originálního sportovního designu zaměřeného na řidiče mladé tělem či duchem, kteří požadují skútr výkonný s jízdními vlastnostmi pravého motocyklu.

Design je originálním konceptem dodržujícím nejnovější designové trendy a reflektují koncept skútru s duší motocyklu. Výrazná přední část odráží výkon skútru, štíhlá záď a praktickými madly vyjadřuje jeho dynamiku.

Světlomet připomíná pravděpodobně nejvíce předchozí model sjednocenou dvojicí světlometů obdobného tvaru nyní však s čirou optikou. Koncová světla tvořená dvojicemi kruhových elementů pod sjednoucenou krytkou se od předchozích verzí již výrazně liší.

Nová –analogově digitální přístrojová deska podtrhuje sportovní charakter skútru. Výrazný analogový otáčkoměr s červenočerným pozadím a multifunkční LCD display s ukazatelem rychlosti s počítadlem celkové i částečné vzdálenosti, palivoměrem ukazatelem teploty kapaliny a hodinami je doplněn po obvodu nezbytnými kontrolkami (rezerva paliva, blinkrů, dálkového světla, množství oleje (4-dobé) či rezerva oleje (2-dobé) resp. kontrola vstřikovače (Purejet verze).

Významným charakteristickým rysem Runnerů byl dvojitý kolébkový rám s příčnou vzpěrou v tunelu mezi nohami řidiče, jež tvořila tuhý rám odpovídající sportovnímu skútru – u nového modelu je i tato vzpěra zdvojená a samotný rám zpevněn podélnými hliníkovými nosníky pro dosažení maximální tuhosti rámu při zachování absobčních schopností rázů.

Charakteristický rám tvoří nezaměnitelný profil skútru s centrálním tunelem pomáhá zajišťovat standardní bezchybnou výkonnost. Palivová nádrž je ukrytá pod centrálním tunelem, což napomáhá vhodnému rozložní hmotnosti skútru a zajištění vynikající ovladatelnosti a stability skútru.

Přední Upside Down vidlice je u padesátek s kluzáky o průměru 30 mm, u 125 a 200 ccm verzí je konvenční vidlice s průměrem kluzáků 35 mm. Zadní tlumení tvoří u 50 cc jeden centrální hydraulický tlumič, u verzí 125/200 je to dvojice hydraulických tlumičů. Další podstatnou výhodou nových Runnerů je větší průměr předního kola – nyní 14 palcové a vzadu je 13 palcové kolo obuté do pneumatik 120/70 vepředu a 140/70 vzadu.

Bezpečné zastavení těchto sportovců zajišťují dvě kotoučové brzdy jak u 50 ccm (průměr disku 220 mm vepředu/175 mm vzadu) tak i 125/200 ccm (240 mm/220 mm vzadu). Všechny Runnery jsou vybaveny dvoupístkovými plovoucími brzdiči na přední brzdě a jednopístkovými brzdiči vzadu.

 S kapalinou chlazenými motory tvoří Runnery vždy špičku ve své objemové konkurenci. Jak dvoudobá karburátorová padesátka Runner 50 SP RST (motor řady Hi-Per2 Pro), tak i čtyřdobé čtyřventilové motory stopětadvacítky Runner 125 VX FL a dvoustovky Runner 200 VXR FL (motory LEADER) se vyznačují dobrou akcelerací a progresivním nárůstem výkonu, čímž přesně vyhovují požadavkům na typický městský provoz.

zdroj: itest.cz