Doporučení

Pro přehled je zde uvedeno několik detailů ohledně provozních kapalin, tlaku v pneumatikách a záběhu. Jedná se o doporučení výrobce. Je tedy možné použít alternativní výrobky. Pro jejich výběr slouží tzv. Data Sheet.

Přehled produktů firmy Selenia najdete zde.
 

• Olej pro oddělené mazání (objem cca 1,6l)

SELENIA HI SCOOTER 2 Tech (cena cca 350 Kč/l) • Data Sheet • www.selenia.com

SELENIA HI SCOOTER 2 Tech

Plně syntetický olej pro všechny skútry vybavené dvoutaktními motory F.A.S.T. se vstřikováním nebo s karburátorem, vybavené automatickým mícháním nebo bez, také vybaveným katalyzátorem. Dá se dokonale smíchat se všemi typy benzínu.

AGIP CITY 2T (cena cca 200 Kč/l) • Data sheet • www.agip.it

AGIP CITY 2T

Agip CITY 2T je speciální polosyntetický motorový olej poslední generace určený pro dvoutaktní vzduchem i vodou chlazené motory motocyklů a skútrů. Vyznačuje se nízkou kouřivostí a proto je vhodný do městského provozu.


• Brzdová kapalina

TUTELA TOP 4 • Data Sheet • www.selenia.com

TUTELA TOP 4

Syntetická brzdová kapalina pro hydraulické brzdové soustavy stejně tak diskové jako i bubnové a pro podporující soustavy v osobních, dodávkových a nákladních vozidlech (v případě, když výrobce doporučuje používání kapaliny NHTSA 116 DOT 4 v řídící soustavě).
Charakteristika:
- Vysoká teplota varu (+270°C) předchází vzniku jevu s názvem „vapour-lock“ (přítomnost bublinek páry v brzdové soustavě). Wet Boiling Point 180°C.
- Nízká teplota tekutosti umožňuje použití kapaliny za nízké teploty (až –40°C).
- Ideální vlastnosti zabraňují vzniku koroze, rzí a procesu oxidace, a výsledkem je ochrana kovových prvků (nejen těchto), ze kterých se skládá brzdová soustava (týká se rovněž zabezpečení vykonávaných za použití kadmia a zinku).
- Zabraňuje vydouvání a lámavosti gumových nebo umělohmotných objímek a úchytek.
- Vysoká chemická trvalost zaručuje neměnnost vlastností bez ohledu na tepelná pnutí.
- Kapalina TUTELA TOP 4 do značné míry předchází přísné kvalitativní požadavky největších evropských výrobců, a proto se může používat ve všech vozidlech bez ohledu na značku, typ a výkon.


• Olej náboje zadního kola (objem cca 75cc)

TUTELA MATRYX MOTO RIDER • Data Sheet • www.selenia.com

TUTELA MATRYX MOTO RIDER

SAE 75W/85 API GL4 vícestupňový syntetický olej pro převodová ústrojí všech typů motocyklů. 


• Chladící kapalina  (objem cca 0,5l - 50:50 destilovaná voda a glykol-ethylen s protikorozivními přísadami)

PARAFLU MOTO RIDER • Data Sheet • www.selenia.com

PARAFLU MOTO RIDER

Kapalina do chladičů, připravená k okamžitému použití, na bázi monoetylenového glykolu, záměrně vyvinutá na ochranu materiálů z lehkých slitin (hliníku, magnézia atp.), charakteristických pro chladicí okruhy u motocyklů.

PARAFLU MOTO RIDER, při jeho vývoji byl dosažen ideální poměr směsi základní látky s destilovanou vodou, výrobek při pravidelném používání je schopen zaručit konstantní ochranu i při širokém rozpětí vnějších teplot za nejrůznějších provozních podmínek
(
-38°C/+110°C).

Inovační (zcela nové) složení s obsahem organických inhibitorů, založené na technologii O.A.T. (Organic Acid Technology) způsobuje, že PARAFLU MOTO RIDER:
- Ochranné funkce inhibičních faktorů se postupem času nemění
- Díky tomu, že neobsahuje anorganické soli, při sportovním využití vozidla působí preventivně proti tvoření usazenin
- Zaručuje rychlý a optimální odvod tepla ze všech částí motoru
- Zajišťuje maximální ochranu proti vzniku koroze a průvodních jevů, jako jsou kativace a eroze elektrickou jiskrou
- Ochranná činnost přípravku PARAFLU MOTO RIDER se projevuje jak ve vztahu k tradičním kovům mechanických dílů motoru, jako slitin železa nebo mědi, tak ve vztahu k elastomerům a to tím, že zabraňuje nafukování (roztahování objemu) pryže.


• Tlak vzduchu v pneumatikách

Tlak pneumatiky předního kola (1,7 bar)

Tlak pneumatiky zadního kola (2 bar - jeden jezdec, 2,2 bar - dva jezdci)


• Záběh

Během prvních 1 000 km nejezděte se skútrem rychleji než 80% maximální rychlosti. Vyhněte se plnému otevírání rukojeti plynu a dlouhodobé jízdě konstantní rychlostí. Po prvních 1 000 km progresivně zvyšujte rychlost dokud nedosáhnete maximálního výkonu.