Údržba

Motor - dvoutakt
Dvoutaktní motory nepotřebují zvláštní údržbu.‭ ‬Nutné je pouze udržovat v čistotě vzduchový filtr‭ (‬interval‭ ‬3-5‭ 000 km‭) ‬a používat kvalitní olej - viz doporučení,‭ ‬tím se vyvarujete ucpání výfuku a snížení výkonu.‭ ‬‬Životnost dvoutaktního válce se podle zacházení pohybuje kolem‭ ‬20-40 000 km,‭ ‬poté stačí udělat výbrus.

Variátor
Variátor vyžaduje pravidelnou údržbu.‭ ‬Pokud dodržíte servisní intervaly,‭ ‬můžete se těšit z bezproblémového provozu.‭ ‬Interval výměny válečků je kolem‭ ‬5‭ 000 km a řemen vyměňujte maximálně po‭ ‬10 000 ujetých kilometrů.‭

Olej v převodech
Není nutné měnit olej v primárním převodu před každou sezonou.‭ ‬V převodové skříni jsou‭ ‬3‭ ‬ozubená kola a ložiska,‭ ‬která nevyžadují zvláštní údržbu.‭ ‬‬Výměnou tohoto oleje se nemusíte zvlášť zabývat,‭ ‬interval můžete natáhnout na‭ ‬2‭ ‬roky.

Brzdy
Brzdové destičky stačí pravidelně vizuálně kontrolovat,‭ ‬průměrná životnost je dle stylu jízdy‭ ‬5-10 000‭ ‬kilometrů.‭ ‬U kotoučů bude interval výměny cca‭ ‬po 30 000 km.‭ ‬Doporučujeme‭ ‬1x ročně,‭ ‬nebo minimálně‭ ‬1x za dva roky vyměnit brzdovou kapalinu.‭

Baterie
Obvyklá životnost akumulátoru je zhruba‭ ‬2-3‭ ‬roky,‭ ‬abyste ji ale dosáhli,‭ ‬musíte se o baterii postarat.‭ ‬U nalévacích baterií je třeba dolévat destilovanou vodu po horní rysku a to zhruba‭ ‬2x za sezonu,‭ ‬bezúdržbové akumulátory se dolévat nemusí.‭ ‬V žádném případě nenechávejte baterii přes zimu ve skútru,‭ ‬vymontujte ji a alespoň‭ ‬2-4x za zimu dobijte do plné kapacity.‭

Lanka
Na starších motocyklech bylo třeba pravidelně mazat lanka.‭ ‬U nových skútrů tato povinnost odpadá.

Vidlice
Pokud nefunguje dobře přední vidlice,‭ ‬bude třeba ji přetěsnit a u některých modelů dolít nový olej a vyměnit gufera.‭

Zazimování
Žádné vypouštění benzínu ani konzervování válce není třeba. Pokud zůstává skútr v chladné garáži, je jedinou nutností vyjmout baterii a nezapomenout ji dobíjet. Skútr by měl stát na hlavním stojanu. Na jaře pak nezapomeňte před první jízdou prošlápnout startovací páku bez klíčku (cca 10-20x), aby se do karburátoru dostal benzín.